بهترین طعمه ماهی قزل آلا و نحوه ماهیگیری با آنها

در طول سالها ،با بسیاری از ماهیگیران ماهی قزل آلا صحبت کرده ایم و پیشنهادهای زیادی در مورد بهترین طعمه به ما داده شده است. همچنین بسیاری از آزمایشات را انجام داده ایم و انواع مختلف طعمه ماهی قزل آلا را امتحان کرده ایم.

بعد از همه این آزمایشات و بعد از سالها آزمایش و خطا ، معلوم شده است که بهترین طعمه ماهی قزل آلا یک ترکیب سس مخفی از آب میگو ، فضولات ماهی قزل آلا و غذای سگ نیست. باور کنید یا نکنید ، بسیار ساده تر از آن است.

این طعمه ها بارها و بارها تست شده است  تا بهترین طعمه ماهی قزل آلا باشد. نه تنها بهترین طعمه برای قزل آلای رنگین کمان ، بلکه قزل آلای قهوه ای آلمانی ، قزل آلای سالمون و هر نوع قزل آلای دیگری که فکرش را بکنید.

۶ مورد از بهترین طعمه ها برای ماهیگیری قزل آلا

۱٫  طعمه برکلی دم موشی قزل آلا  Berkley PowerBait

۲٫ کرم های بومی

۳٫ طعمه ماهیگیری خمیر برکلی توپی پاور اگز قزل آلا  Salmon Eggs

۴٫ طعمه ماهیگیری خمیر برکلی پاور بیت قزل آلا PowerBait

۵٫ ذرت کامل

۶٫ مینی مارشمالو

 

۱-طعمه برکلی دم موشی قزل آلا  Berkley PowerBait

 

 

 

نمی توانید به کرم های واقعی دست بزنید؟ پس این کرم های قزل آلا توسط برکلی پاور بیت نه تنها جایگزین خوبی برای کرم واقعی هستند ، بلکه آنها جایگاه خود را در اینجا به عنوان یکی از بهترین طعمه های ماهی قزل آلا کسب کرده اند. این به این دلیل است که با این کرم ها میتوانید ماهی بگیرید!

این کرم ها دقیقاً شبیه کرم های واقعی به نظر می رسند. طول آنها ۷٫۵ سانتی متر است و می توان از آنها دقیقاً مانند یک کرم واقعی استفاده کرد.

آنها نه تنها یکی از بهترین طعمه ها برای ماهی قزل آلای رنگین کمان  هستند ، بلکه برای  سایر گونه های ماهی مانند اردک ماهی و سوف نیز مناسب هستند.

یکی از بهترین چیزها در مورد طعمه برکلی دم موشی قزل آلا  Berkley PowerBait این است که  روی قلاب شما باقی می مانند. گرفتن ۲ یا ۳ قزل آلا  قبل از تعویض طعمه غیرمعمول نیست.

بهترین روش صید با طعمه برکلی دم موشی قزل آلا  Berkley PowerBait  ماهیگیری آنها مثل یک توده کرم است.قلاب را  وسط کرم پلاستیکی قرار می دهید و اجازه می دهید به هر طرف آویزان شود.

 

۲-کرم خاکی یک طعمه بین المللی!

 

کافیست  زمانی را در  ماهیگیری یا حتی فقط در معاشرت با افرادی که ماهیگیری می کنند گذرانده باشید ، بدون شک در مورد استفاده از کرم برای ماهیگیری شنیده اید. خوب ، دلیلی وجود دارد که همه در مورد استفاده از کرم به عنوان طعمه قزل آلا شنیده اند. به این دلیل  که کرم ها جواب میدهند و به همین دلیل است که ما در اینجا کرم را به عنوان  ۵ طعمه برتر صید ماهی قزل آلا ذکر کرده ایم.

بسیاری از قزل آلا ها را با کرمهای خاکی میتوانید صید کنید، فقط کافیست هنگام سفر ماهیگیری با خود به عنوان طعمه قزل آلای رنگین کمان تعدادی کرم حمل کنید. حتی اگر این روزها فقط از لور و پشه استفاده می کید ،همیشه میتوانید یک کرم هم کنار آنها روی قلاب بیاندازید.

اگر از کرم های خاکی به عنوان طعمه ماهی قزل آلای رنگین کمان استفاده می کنید ، می توانید مطمئن باشید که در آبهای عمیق تر بهترین عملکرد را دارند. کرم را روی یک قلاب کوچک قرار دهید و یک سرب در فاصله حدود ۴۵ تا ۶۰ سانتی متر از کرم وصل کنید. بسیاری از افراد  با این روش ماهی می گیرند.

 

۳- طعمه ماهیگیری برکلی توپی پاور اگز قزل آلا  Salmon Eggs

 

 

طعمه ماهیگیری برکلی توپی یکی دیگر از طعمه های ماهی قزل آلا است که به طور کلاسیک اثبات شده است. درست مانند کرم خاکی ، تخم ماهی نیز غذایی است که ممکن است یک ماهی قزل آلا در محیط طبیعی خود بخورد.

در طبیعت ، ماهی قزل آلا راه خود را تا بالای رودخانه ها و محلی که در آن متولد شده اند میپیماید. هنگامی که آنها برای تخم ریزی می آیند ، هزاران تخم در بسترهای مناسب تخمگذاری می شوند. بسیاری از این تخمها از بقیه جدا شده و در پایین رودخانه جایی که دیگر ماهی های قزل آلا از آنها تغذیه می کند حرکت می کنند.

دقیقاً به همین ترتیب میتوانید از تخم ماهی قزل آلا برای گرفتن قزل آلا استفاده کنید . تقریباً همیشه از تخم های ماهی قزل آلا به عنوان طعمه ماهی قزل آلا در رود ها و رودخانه ها میتوانید استفاده کنید.استفاده از طعمه ماهیگیری برکلی توپی در دریاچه ها موفقیت آمیز است ، اما نه به اندازه رودخانه ها .

از طعمه ماهیگیری برکلی توپی میتوانید همراه با شناور یا سرب استفاده کنید.

 

۴- خمیر برکلی پاور بیت  PowerBait

لیست بهترین طعمه های صید قزل آلا قطعا بدون خمیر برکلی پاور بیت کامل نیست. آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید ، این خمیر  برای ماهیگیری مناسب است.

خمیر برکلی یک ماده خمیری مانند شناور است که می توانید روی قلاب سه شاخ خود به شکل یک توپ درآورید. بنابراین عملکرد آن بسیار مانند مارشمالو است .

در طول سالها ، برکلی با حدود یک میلیون انواع مختلف و رنگ خمیر برکلی پاور بیت عرضه شده است. هرآنچه را که می توانید تصور کنید ،می سازند.

اگر می خواهید قزل آلای صید کنید و لزوماً به فکر استفاده از خمیر اسباب بازی سبز نیستید ، پس از خمیر برکلی پاور بیت استفاده کنید! با خمیر برکلی میتوانید مقدار زیادی ماهی قزل آلا بگیرید.

استفاده از خمیر برکلی پاور بیت یکی از بهترین روش ها برای برای صید ماهی قزل آلا است.

۵- دانه ذرت کامل

 

 

دانه ذرت یکی از بهترین گزینه های طعمه ماهی قزل آلا است که شاید قبلاً درباره آن نشنیده باشید. یکی از دلایل آن این است که استفاده از آن در همه جا مجاز نیست.

یک دانه ذرت بردارید و آن را روی یک قلاب قرار دهید ، تقریباً ۴۵ سانتی متر زیر یک سرب سبک، یا آن را زیر یک فلوتر شناور کنید یا با آن بصورت کف خواب ماهی بگیرید.

۶- مارشملو کوچک

 

 

مارشمالو  کوچک ممکن است شما را غافلگیر کند و در لیست بهترین طعمه های ماهی قزل آلا قرار گیرد. اما مدت ها پیش ، قبل از حضور خمیر برکلی پاوربیت، دیدن یک ماهیگیر قزل آلا با کیسه ای از مارشمالو در  زیر صندلی خود غیرمعمول نبود. باور نمی کنید؟ امتحان کنید! آنها شناور هستند و اندازه مناسبی برای قلاب سه شاخ کوچک شما هستند.

یک مینی مارشمالو را روی قلاب سه شاخ در حدود ۴۵ تا ۶۰ سانتی متر زیر یک سرب کوچک قرار دهید. آن را به پایین ببرید و بگذارید مانند گل در سطح آب شناور شود. یک ترفند دیگر این است که مارشمالو را روی قلاب پایه بلند قرار دهید ، اما سر قلاب را به اندازه کافی بیرون بیاورید تا بتوانید کنار آن یک طعمه ماهیگیری برکلی توپی  بگذارید. کنتراست قرمز در برابر سفید ماهی ها  را از پا در خواهد آورد.