پست پیشتاز یکی از سرویس‌های اداره پست جمهوری اسلامی ایران است که پس از سرویس پست ویژه، یکی از سریع‌ترین راه‌های ارسال به تمام نقاط ایران محسوب می‌شود. امکان استفاده از این سرویس برای مقصدهای تهران  هم وجود دارد. 

زمان پردازش سفارشات برای پست پیشتاز

از زمانی که سفارش را ثبت میکنید ,مدت زمانی که طول میکشد تا سفارش شما بسته بندی گردد و به خودرو های جمع آوری مرسولات پستی تحویل داده شود زمان پردازش نامیده میشود . این زمان  در روز های عادی معمولا ۲۴ ساعت میباشد و در ایام پس از تعطیلات که سفارشات بیشتری برای پردازش ثبت شده اند احتمال دارد بیشتر به طول بیانجامد.

سفارشات پستی روزانه توسط خودرو های پست بین ساعت ۱۲ الی ۱۴ جمع آوری میگردند. پیش از تحویل مرسوله به خودرو های پست از طریق پیامک کد رهگیری پست دریافت خواهید کرد و جهت بروز رسانی اطلاعات در وب سایت پست ممکن است ۲۴ ساعت به طول بیانجامد.

مدت زمان ارسال پست پیشتاز چقدر است؟

در پست پیشتاز با توجه به مسافت مبدأ تا مقصد، زمان تحویل مرسوله مطابق موافقتنامه سطح سرویس متغیر است و مرسولاتی که از این سرویس استفاده می‌کنند، با استفاده از سریع‌ترین خطوط زمینی یا هوایی به صورت «با الویت» به مقصد ارسال می‌شوند.

  • مراکز استان‌ها: اگر مقصد مرسوله مراکز استان‌ها و بیش از ۱۰۰ شهری که این سرویس پستی را ارائه می‌دهند، باشد، زمانی بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت (۱ تا ۳ روز) طول می‌کشد تا تحویل مقصد داده شود. 
  • شهرستان‌ها: در سایر شهرستان‌ها نیز پست پیشتاز درون شهری مدت زمانی بین ۳ تا ۷ روز دارد. 

نکته: البته این زمان اعلام شده برای سرویس پیشتاز فقط برای روزهای کاری است و اگر در این فاصله ایام تعطیلی وجود داشته باشد، به مدت زمان تحویل به مقصد افزوده می‌شود.

هزینه ارسال سفارشات با پست

هزینه های مربوط به ارسال کالا با پست شامل مجموع هزینه های بسته بندی , جمع آوری و ارسال + مالیات  میباشد که بستگی به وزن و ابعاد سفارش شما متغییر بوده و در انتهای سفارش محاسبه و بر روی فاکتور نهایی اعمال خواهد شد .

چگونه مرسوله پستی ام را پیگیری نمایم ؟

جهت پیگیری مرسوله های پستی کافیست بر روی لینک زیر کلیک نمایید و وارد قسمت رهگیری مرسوله های پستی در وب سایت پست شوید و با وارد کرد کد رهگیری که از طریق پیامک برای شما ارسال گردیده است وضعیت مرسوله خود را مشاهده نمایید.

ورود به پیگیری مرسولات پستی