ماهیگیری با خمیر برکلی پاور بیت راهی آسان و موثر برای صید ماهی قزل آلا است. با استفاده از تکنیک مناسب می توانید تقریباً همه ماهی های اطراف را بگیرید. در این مقاله من به شما نحوه استفاده از خمیر برکلی پاور بیت برای صید ماهی قزل آلا را به روش صحیح آموزش می دهم.

ماهیگیری یک فعالیت آرامش بخشی است که بسیاری از افراد از گذراندن وقت لذت می برند. بسته به موقعیت مکانی شما ، ماهیگیری می تواند یک سرگرمی ارزان یا گران باشد ، اما همیشه یکی از بهترین تفریحات برای دوستان و خانواده بوده است.

خمیر برکلی پاور بیت چیست؟

شاید بپرسید خمیر برکلی قزل آلا از چه موادی تشکیل شده است؟ خمیر برکلی پاور بیت یک ماده خمیر مانند نرم است که شبیه خمیر اسباب بازی است. خمیر برکلی از رزین ، روغن و پی وی سی ساخته شده است. خمیر برکلی پاور بیت در رنگها و رایحه های متنوعی ارائه می شود. بسیاری از رایحه های مورد استفاده در خمیر پاوربیت شبیه غذایی است که ماهی ها قبلاً داشته اند، غذایی که حداقل چندین بار از زمانی که ماهی کوچکی بودند تا وقتیکه تبدیل به یک ماهی بزرگ مهاجم شده اند مصرف کرده‌اند. به این دلیل است که خمیر برکلی پاور بیت برای ماهیگیری ماهی قزل آلا بسیار خوب جواب میدهد.

لوازم مورد نیاز ماهیگیری با خمیر برکلی پاور بیت برای ماهی قزل آلا

مانند اکثر انواع ماهیگیری ، شما به یک چوب و چرخ ماهیگیری ، نخ ماهیگیری ، قلاب و سرب نیاز خواهید داشت. مطمئناً باید خمیر برکلی پاور بیت مناسب را نیز انتخاب کنید. برای ماهیگیری ماهی قزل آلا با خمیر برکلی، من یک چوب ماهیگیری تقریبا سبک ​​را توصیه میکنم.

بهتر است چوب ماهیگیری با انعطاف و محکمی را انتخاب کنید. نوک چوب ماهیگیری به اندازه کافی نرم باشد تا به ماهی ها اجازه دهد خمیر برکلی پاور بیت را بخورند ، اما به اندازه کافی قوی باشد که قلاب ماهیگیری را به طور دقیق پرتاب کند.

یک چرخ ماهیگیری ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ با کیفیت برای ماهیگیری ماهی قزل آلا بسیار مناسب است.

برای انتخاب نخ ماهیگیری ، یک نخ ماهیگیری تک رشته ای ( نایلونی) با قدرت ۳ تا ۶ کیلو کارامد است . برای انتخاب نخ ماهیگیری خودتان را گیج نکنید.

طعمه خمیر برکلی پاور بیت خود را با یک هرزگرد دو راهی ، یک سرب ماهیگیری و یک قلاب ماهیگیری درست کنید. به طور معمول سرب با وزن بین ۱۰ گرم تا ۴۰ گرم بسته به اکشن چوب ماهیگیری متغیر خواهد بود. پایین سرب ریسه خود را ببندید. از آنجا که باید یک نخ لیدر اضافه کنید ، تقریباً ۳۰ تا ۸۰ سانتی متر( بسته به عمق محل ماهیگیری) از انتهای هرزگرد، قلاب را به انتهای نخ لیدر خود متصل کنید و آماده ماهیگیری با خمیر برکلی پاور بیت شوید.

برای استفاده از خمیر برکلی باید از قلاب سه شاخ استفاده کنید ، مگر اینکه بخواهید ماهی را بگیرید و آزاد کنید که در اینصورت قلاب تک شاخ تنها قلابی است که باید استفاده کنید.

قلاب های سه شاخ اجازه می دهند طعمه خمیر برکلی پاور بیت به طور محکم در قلاب قرار بگیرد و در پرتاب های متعدد جدا نشود. بسیاری از مارک ها حتی قلاب های سه شاخ مخصوص طعمه های خمیر درست می کنند. این قلاب ها دارای یک مارپیچ سیم به طرف شاخه قلاب هستند، اینکار باعث میشود تا طعمه خمیر به طور محکم قلاب را بگیرد.

در کجا از خمیر برکلی پاوربیت برای صید ماهی قزل آلا استفاده کنیم؟

سه منطقه اصلی وجود دارد که هنگام ماهیگیری برای ماهی قزل آلا میتوانید روی آنها تمرکز کنید.

▪️سد ها
▪️نقاط اصلی دریاچه
▪️مسیرهای ورودی دریاچه

این مناطق هنگام ماهیگیری با خمیر برکلی پاور بت بهترین نتیجه را می دهند.

سدها آب سرد و پرعمق دارند و اغلب می توانند در ماه های گرم تابستان مکانی مناسب برای ماهیگیری باشند. این منطقه همچنین منطقه ای است که قزل آلای بزرگ دوست دارد در آن بچرخد.

نقاط اصلی دریاچه در هنگام ماهیگیری همیشه مورد علاقه ماهیگیران هستند. این مناطق فرصتی عالی برای یافتن ماهی هایی است که به سمت خوراک بالا می روند. این نقاط به طور معمول دارای آب عمیق در اطراف خود هستند که ساختار کافی برای ماهی ها برای یافتن طعمه های مطمئن و مناسب دارد.

مسیر رودخانه و ورودی دریاچه ها یکی از اماکن مورد علاقه برای ماهیگیری با خمیر برکلی پاور بیت است. دلیل آن بسیار ساده است. این مکان جایی است که ماهی های قزل آلا جمع میشوند. خمیر پاور بیت طعمه ای است که برای صید ماهی قزل آلا در جایی که ماهی زیاد است، استفاده می شود. این مناطق به طور کلی بعد از مناطق پوشش گیاهی بالاترین جمعیت ماهی قزل آلا را دارند.

چه رنگی بهترین کارایی را دارد؟

طیف رنگی سبز، نارنجی و رنگین کمان بهترین رنگ برای استفاده در هنگام ماهیگیری با طعمه خمیر برکلی پاور بیت برای ماهی قزل آلا هستند. افراد دیگر احتمالاً نظرات مختلفی در این مورد دارند و اشکالی ندارد. واقعیت این است که برخی از رنگ های خمیر برکلی پاور بیت در برخی روزها عملکرد بهتری نسبت به روزهای دیگر دارند. در یک روز با آسمانی صاف و آبی بهتر است از رنگ های طبیعی مانند سبز تیره و قهوه ای استفاده کنید. هنگام ماهیگیری در یک روز ابری و تیره ، بهتر است از رنگهای روشن فلورسنت با مقدار زیادی اکلیل استفاده کنید.

نکات مهم ماهیگیری با خمیر برکلی پاوربیت

▪️خمیر برکلی پاوربیت شناور است

خمیر برکلی پاوربیت شناور است زیرا از چگالی کمتری نسبت به آب برخوردار است. به یاد داشته باشید که این خمیر با PVC ساخته شده است. به همین دلیل هنگام ماهیگیری از خمیر برکلی پاوربیت باید از سرب استفاده کنید. مهم است که طعمه خود را به زیر سطح آب به سمت عمیق ببرید.

▪️رنگ خمیر برکلی مهم است

چندین رنگ خمیر برکلی در دست داشته باشید. داشتن چند رنگ خمیر پاوربیت برکلی به شما اجازه می دهد تا نسبتاً راحت رنگ ها را تغییر دهید تا دریابید کدام یک از آنها بهترین عملکرد را دارد.

▪️طول نخ لیدر

تغییر طول لیدر گاهی اوقات می تواند دلیل صید یا عیدم ماهی باشد. ماهی قزل آلا گاهی اوقات ترجیح میدهد غذای خود را در سطح آب بخورد، به عنوان مثال ، یک لیدر ۳۰ سانتی متری. گاهی اوقات غذا را کمی دورتر دوست دارند ، به عنوان مثال ، یک لیدر ۹۰ سانتی متری. به طور معمول متوجه میشوید که نه لیدر ۶۰ سانتی متری بیشتر اوقات بهترین نتیجه را دارد.

▪️از اسانس ماهیگیری استفاده کنید

خمیر برکلی ماهیگیری پاور بیت خود را در اسانس ماهیگیری فرو کنید. این کار باعث میشود قدرت طعمه شما چندین برابر شود و ماهیان بیشتری را جذب طعمه خود کنید.

▪️از مقدار مناسب خمیر برکلی پاوربیت استفاده کنید

به اندازه کافی از خمیر برکلی پاور بیت استفاده کنید تا قلاب سه شاخ خود را بپوشانید. استفاده از خمیر برکلی به اندازه کافی برای پوشاندن قلاب سه شاخ ، شانس شما را به حداکثر می رساند. ما نمی خواهیم وقتی ماهی طعمه را گاز میزند خمیر برکلی را بکند و بخورد تا به قلاب سه شاخ برسد. به سختی شاخه های قلاب خود را با خمیر برملی بپوشانید. این کار به ماهی ها اجازه می دهد تا به سرعت در قلاب شما گیر بیفتند.

▪️خمیر برکلی را محکم کنید

بعد از قرار دادن خمیر برکلی پاوربایت روی قلاب سه شاخ ، آن را در آب فرو ببرید تا مرطوب شود. این باعث می شود که طعمه چسبنده تر و شکل پذیرتر باشد. یک بار دیگر طعمه را با انگشتان و انگشت شست خود فشار دهید تا مطمئن شوید که روی قلاب محکم است. پس از درست انجام شدن ، تا زمانی که آن را از روی قلاب برندارید، خمیر برکلی پاور بیت شما کنده نمی شود.

 

 

نتیجه گیری – نحوه ماهیگیری با خمیر برکلی پاوربیت برای ماهی قزل آلا

ماهیگیری با خمیر برکلی پاور بیت برای ماهی قزل آلا راهی عالی برای صید ماهی قزل آلای رنگین کمان است. یادتان باشد مناطقی را با احتمال زیاد وجود ماهی صید کنید. با استفاده از ۶ نکته برای صید ماهی قزل آلا که در بالا در مورد آن صحبت کردیم ، نباید دفعه دیگر که به ماهیگیری میروید ، در صید ماهی مشکلی داشته باشید.

آیا نکته دیگری دارید که بخواهید در مورد گرفتن قزل آلا با خمیر برکلی پاور بیت به اشتراک بگذارید؟

لطفاً در پایین نظر خود را بنویسید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مثل همیشه ممنون که تا آخر خوندید. اگر از این مقاله لذت بردید ، در صورت تمایل آن را با استفاده از نمادهای اجتماعی موجود در این صفحه با از دوستان خود به اشتراک بگذارید.