چه شما قصد دارید در یک دریاچه آرام ماهیگیری کنید و چه با یک ماهی تهاجمی که می داند چگونه یک مبارزه را انجام دهد نبرد کنید ، ماهیگیری یکی از تفریحات عالی در فضای باز است. ساخت جعبه ابزار مناسب ماهیگیری به چند عامل مختلف بستگی دارد: جایی که ماهیگیری می کنید ، برای چه ماهیگیری می کنید ، چند بار ماهیگیری می کنید و برای رسیدن به آنجا چقدر باید سفر کنید. با این حال ، چند مورد وجود دارد که باید در هر جعبه وسایل ماهیگیری وجود داشته باشد.

۱- جعبه ابزار (لوازم ماهیگیری)
اگر به دریا می‌روید و قرار است ماهی جنگنده بگیرید، یک جعبه مقابله بزرگ لازم دارید تا تمامی وسایلتان داخلش قرار بگیرد. این نوع ماهیگیری می تواند شما را در معرض موج ها و خیس شدن قرار دهد ، بنابراین به دنبال جعبه ابزار بادوام و ضد آب باشید. اگر برای سرگرمی ماهیگیری می کنید ، یا راهی طولانی باید پای پیاده بروید تا به محل ماهیگیری خود برسید ، جعبه ابزار کوچکتری را در نظر بگیرید.

۲- قلاب ماهیگیری
مجموعه ای از قلاب ها را برای طعمه زنده انتخاب کنید. قلاب ها در سه نوع مختلف قرار دارند: تک ، دوتایی و سه شاخ. اندازه قلاب ها متفاوت است. برای قلاب های ذکر شده به عنوان اعداد مستقیم ، هرچه عدد بزرگتر باشد ، قلاب کوچکتر است. قلاب هایی با نام ”/ ۰” بزرگتر از قلاب های شماره دار مستقیم هستند و با افزایش عدد ، اندازه آنها افزایش می یابد. قلاب های کوچکتر برای ماهی های کوچکتر مانند قزل آلا و کپور عالی هستند ، در حالی که قلاب های بزرگتر برای ماهی های بزرگتر مانند سوف و اردک ماهی در نظر گرفته شده اند.

۳- وزنه ماهیگیری
باید چندین وزنه به همراه داشته باشید. وزنه ها به فرو رفتن طعمه سبک تر به داخل آب کمک می کند. وزنه‌ها معمولاً از فولاد یا سرب ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند.مانند سرب زیتونی- گلابی- موشکی- فشنگی- سکه ای- چاک دار و … مدل و وزن مورد استفاده در ماهیگیری بسته به ماهی و طعمه و نوع پرتاب متفاوت است.

۴- شناور ماهیگیری
به ​​صورت لغزشی یا گیره ای یا به شکل بلند و یا به شکل توپی موجود هستند. شناورها به شما کمک می کنند تا طعمه شما معلق بماند و همچنین نشان می دهد که ماهی قلاب شما را گرفته است یا نه.

۵- طعمه مصنوعی
طعمه های مصنوعی یک جایگزین عالی برای طعمه زنده هستند. این نوع طعمه ها اشکال و اندازه های مختلف دارند و معمولاً از پلاستیک ساخته می شوند. اشکال و اندازه های مختلف شبیه گونه های زنده است و می توانید تقریبا هر طعمه ای را برای هرچه ماهیگیری می کنید پیدا کنید.

۶- هرزگرد و نخ ماهیگیری
برای جلوگیری از گره خوردن نخ ، تعدادی هرزگرد بردارید. در صورتیکه نخ پاره شود یا مجبور شوید آن را قطع کنید ، یک نخ اضافی نیز می خواهید. اگر انواع مختلف ماهی میگیرید ، نخ اضافی نیز مفید خواهد بود. برای شرایط سخت تر ، شما نخ ضخیم تری می خواهید. برای شرایط آرام تر و شفاف تر ، یک نخ ماهیگیری نایلونی نازک انتخاب بهتری است.

۷- چاقوی فیله
اگر قصد دارید ماهی خود را درجا فیله کنید ، یک چاقوی فیله را در جعبه وسایل ماهیگیری خود قرار دهید.

۸- دم باریک
اداشتن یک دم باریک برای محکم کردن سرب و بریدن نخ ماهیگیری مناسب است.

۹- چاقوی چندکاره
یک چاقوی چندکاره نیز ابزاری عالی برای استفاده در جعبه ابزار ماهیگیری است.

۱۰- بسته کمکهای اولیه
در صورتی که مجروح شدید یا مجبور شدید قلاب را از دستتان در بیاورید ، یک جعبه کمک اولیه کوچک بسیار به شما کمک میکند. همچنین به یاد داشته باشید که ضدآفتاب را باید در جعبه کمک های اولیه یا جعبه ابزار لوازم ماهیگیری نگه دارید. هیچ چیز بدتر از این نیست که از یک روز ماهیگیری با آفتاب سوختگی به خانه برگردید.

 

 

لطفاً در پایین نظر خود را در مورد این مقاله و وسایل مورد نیاز جعبه لوازم ماهیگیری بنویسید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مثل همیشه ممنون که تا آخر خوندید. اگر از این مقاله لذت بردید ، در صورت تمایل آن را با استفاده از نمادهای اجتماعی موجود در این صفحه با از دوستان خود به اشتراک بگذارید.