بیشتر ماهیگیران رویای صید فوق العاده‌ای را در سر می پرورانند ، اما اشتباهات ساده می تواند مانع صید ماهی شود.

در اینجا به برخی از مشکلات که در زمان ماهیگیری از به دام انداختن ماهی جلوگیری می‌کند، میپردازیم:

۱عدم تعویض قلاب

با قلاب قدیمی به ماهیگیری نروید. قلاب کهنه و کند می تواند باعث ناامیدی شما شود وقتی ماهی ها به راحتی خود را از قلاب رها کنند وبروند. همچنین قلاب متناسب با اندازه ماهی هایی که می خواهید صید کنید انتخاب کنید.  اگر ماهی دهان کوچکی دارد از قلاب کوچک استفاده کنید.  برای ماهی قزل آلا از قلاب سایز ۶ تا ۱۰ استفاده کنید.

۲– عدم تعویض مرتب نخ ماهیگیری

نخ ماهیگیری پس از استفاده فرسوده می شود. با تعویض  نخ ماهیگیری  به طور منظم ، در پرتاب های خود در ماهیگیری گره های کمتری خواهید داشت. تغییر نخ ماهیگیری  به طور مرتب همچنین تضمین می کند که چرخ ماهیگیری شما دارای نخ کافی برای پرتاب طعمه مصنوعی شما در آب است.

۳عدم استفاده یا استفاده اشتباه از شناور ماهیگیری

استفاده از شناور  مخصوصاً برای ماهیگیران تازه‌کار مفید است زیرا امکان مشاهده مستقیم را فراهم می کند ، و تشخیص اینکه ماهی در چه حال است ، راحت تر است. یک شناور می تواند به نگه داشتن قلاب کمک کند تا دچار خطا نشوید. همچنین باید از اندازه صحیح استفاده کنیداز یک حباب ۲ تا ۴ سانتی  برای ماهی قزل آلا استفاده کنید.

۴ماهیگیری در عمق نامناسب

با گرم شدن هوای تابستان ، ماهی ها تمایل دارند در ۶۰ سانتی از  سطح آب بمانند. از اواسط خرداد ماه تا بقیه تابستان ، این نکته رادر ذهن داشته باشید تا بیشترین شانس صید ماهی را داشته باشید.

۵ماهیگیری در اواسط بعد از ظهر

ماهی ها در گرمای روز تمایل به مخفی شدن در سایه دارند. صبح قبل از گرما یا عصر بعد از خنک شدن هوا، بهترین‌موقعیت ماهیگیری است.

۶سریع جمع کردن نخ

گرمای تابستان باعث تنبلی و کند شدن ماهی می شود.  ممکن است انرژی لازم برای جذب سریع طعمه را نداشته باشند ، بنابراین کمی آهسته تر شدن جمع کردن نخ می تواند موقعیت بهتری ایجاد کند.

۷ماهیگیری در مکان اشتباه

در حالی که ماهیگیری در یک منطقه کاملاً وسوسه انگیز ممکن است باشد ، اما این صید برای شما نتیجه ای نخواهد داشت.  ماهی هاتمایل دارند تا نزدیک سازه‌هایی مانند خزه و جلبک ها و کُنده‌ها بمانند.

۸روش های جدید را امتحان نمی کنید

ماهیگیری به روش همیشگی و روتین  آسان است.  با این حال ، اگر خوش شانس نیستید ، سعی کنید روش جدیدی را امتحان کنید.  به یک منطقه دیگر بروید ، طعمه مصنوعی خود را تغییر دهید یا حتی با سرعت دیگری نخ خود را جمع کنید تا بتوانید نتیجه بگیرید.

آیا نکته دیگری دارید که بخواهید در مورد اشتباهات ماهیگیری به اشتراک بگذارید؟

لطفاً در پایین نظر خود را بنویسید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مثل همیشه ممنون که تا آخر خواندید. اگر از این مقاله لذت بردید ، درصورت تمایل آن را با استفاده از نمادهای اجتماعی موجود دراین صفحه با دوستان خود به اشتراک بگذارید.