در مورد ماهیگیری قزل آلا در باران واقعاً هیچ جایگزینی وجود ندارد. احساس با شکوهیه که به تماشای قطره های باران که به سطح آب می زند بایستید. در این مقاله ماهیگیری ماهی قزل آلا را مرور می کنیم ، نکات و تاکتیک هایی را به اشتراک می گذاریم و بهترین فرصترا برای گرفتن ماهی قزل آلا در ماجراجویی ماهیگیری روز بارانی بعدی را به شما می دهیم.

برای شروع این مقاله ، می خواهم مقدمه آن را با این واقعیت بیان کنم که من اغلب به ماهیگیری قزل آلا می پردازم.  در بسیاری از مواقع وقتی به ماهیگیری می روم ، برای پیدا کردن ماهی واقعاً مشکل دارم.  همانطور که گفته شد ، صید ماهی قزل آلا در زمستان، زمان موردعلاقه من برای صید ماهی است.

چرا آب و هوا برای قزل آلا مهم است

هوا هنگام ماهیگیری نکته کلیدی است و این برای همه گونه های ماهی صدق می کند.  تغییر در الگوی هوا می تواند در طی چند ثانیهحمله ماهی به طعمه را زیاد یا کم کند.  ماهی قزل آلا خیلی سریع به آب و هوا پاسخ می دهد و ماهیگیران این موضوع را خیلی زودتجربه می‌کنند.

در ماه های تابستان که هوا و آب گرم است ، ماهی قزل آلا به آب سردتر و عمیق تری میرود.  ماهی قزل آلا از آب گرم یا آب راکد متنفراست.قزل آلا ها آب تازه و خنک تر و اکسیژن دار را دوست دارند.

اثر پوشش ابر

پوشش ابر در هر زمان از سال برای ماهیگیری ماهی قزل آلا از محل زندگی طبیعی بسیار جذاب است.  ابرها شرایط کم نور را فراهممی کنند و تغذیه ماهی قزل آلا از طعمه های غیر مشکوک را آسان می کند.

ابرها همچنین باعث می شوند تا خورشید کمی متوقف شود و در کوتاه مدت ماهی ها از گرما خلاص شوند.

در نهایت  ابرها مقدار کمی ایمنی ماهی قزل آلا را تأمین می کنند.  آسمان آفتابی  باعث ایجاد انعکاس نور  خیره کننده می شود ومشاهده حرکت آزادانه ماهی را به دنبال غذا ، برای ماهیگیر دشوار می کنند.

اثرات باران هنگام ماهیگیری قزل آلا

باران برای ماهیگیری قزل آلا بسیار جذاب است.  این امر به ویژه در اولین باران سال یا اگر مدتی باران نباریده باشد ، بیشتر صدق میکند.  باران بسیاری از مزایای مشابه پوشش ابر را با برخی مزایای اضافی فراهم می کند.

همانطور که آب خنک تری از آسمان می آید و با سطح آب مخلوط می شود ، تغییر فوری در درجه حرارت و وضوح آب ایجاد می شود.  ماهی قزل آلا این را دوست دارد و اغلب زمان می رسد که در عمق ۳۰ سانتی از سطح آب برای تغذیه قرار بگیرد.

زمانیکه قزل آلاها تحرک خود را شروع میکنند دو روش وجود دارد که می توانید هنگام ماهیگیری قزل آلا در باران استفاده کنید.  اولینمورد استفاده از لانسه های قزل آلا است.  روش دیگر استفاده از شناور ماهیگیری برای هدف قرار دادن آن دسته از ماهیان قزل آلااست که به سطح آب  می آیند.

آخرین چیزی که باید  در اینجا ذکر کنیم این است که باران باعث بالا رفتن سطح آب می شود.  افزایش سطح آب به این معنی است کهغذایی که زمانی در خارج از آب بود اکنون در حال شستشو یا افتادن در آب است.  ماهی قزل آلا این را می داند و برای تغذیه هنگامباران به سطح کم عمق می آید.

نکاتی برای گرفتن ماهی قزل آلا در باران

این نکات برخی از مواردی است که  برای صید  ماهی قزل آلا در روزهای بارانی استفاده شده است.

۱٫ چند چوب ماهیگیری داشته باشید

هنگام ماهیگیری در رودخانه برای ماهی قزل آلا استفاده از چوب هایی که مقررات محلی اجازه می دهد بسیار حیاتی است. بنابراینحداکثر تعداد چوب را در جوازتان داشته باشید.

هر بار که در دریاچه ماهیگیری میکنید در دو قطب چوبهایتان را قرار بدهید. این روش بسیار ساده است ، شانس شما را برای قرار دادنطعمه  در دید ماهی به حداکثر میرساند.  میتوانید از یک خزنده یا طعمه زنده دیگر روی یک چوب  ماهیگیری و یک لانسه یا لور (ماهیمصنوعی) در چوب ماهیگیری دیگر استفاده کنید.

داشتن طعمه شناور در آب و با فاصله کمی از آن ماهیگیری با لور ، این امکان را به شما می دهد حداکثر مقدار آب را در مدت زمانکوتاهی تحت کنترل داشته باشید.

۲٫ چندین نوع طعمه داشته باشید

صید با طعمه تنها چیزی است که موثر است.  در حقیقت ، این راهی است که شما بیشترین ماهی را هنگام ماهیگیری قزل آلا در زیرباران شکار می کنید.  متداول ترین طعمه ای که میتوانید استفاده کنید کرم خزنده خاکی، خمیر برکلی پاوربیت و خمیر برکلی توپیاست.

کرم های خاکی ایده آل هستند و یک وعده غذایی عالی برای همه گونه های ماهی قزل آلا فراهم می کنند.  آنها یک منبع غذایی طبیعیهستند که در همان محیط ماهی قزل آلا یافت می شوند.  باران باعث افزایش سطح آب می شود و به نوبه خود باعث طغیان یا فرسایشخاک ها می شود و این حشرات و کرم ها را وارد آب می کند.

خمیر برکلی پاوربیت طعمه ای طبیعی نیست اما اجازه ندهید که شما را مایوس  کند.  خمیر برکلی طعمه ای به شکل خمیر است که درمیان ماهیگیران قزل آلا بسیار محبوب است.  رایحه های موجود در خمیر برکلی مشابه غذایی است که ماهی قزل آلا مصرف میکند.  ماهیگیری برای ماهی قزل آلا پرورشی با ماهیگیری در رودخانه کاملاً متفاوت است.

۳٫ با تحرک و فعال بمانید

منظور از این امر این است كه شما در یك روز بارانی ماهیگیری می كنید كه دائماً در حال حركت و تغییر است و برای فهمیدن آنچهماهی در آن زمان انجام میدهد باید مدام تغییر استراتژی دهید. بطور مثال در یک دریاچه محلی در ۳-۴ مکان را انتخاب کنید که میتوانید آب را خوب ببینید.انقدر شرایط را تغییر بدهید تا اینکه ماهی ها را جذب کنید.

وقتی فهمیدید ماهی در کجا قرار دارد ، در چه مکانی قرار دارد و چگونه می توان آنها را صید کرد ، این روند را ۳ بار در مکان هایمختلف دریاچه تکرار کنید.

آیا نکته دیگری دارید که بخواهید در مورد گرفتن ماهی قزل آلا در روز بارانی به اشتراک بگذارید؟

لطفاً در پایین نظر خود را بنویسید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مثل همیشه ممنون که تا آخر خوندید. اگر از این مقاله لذت بردید ، در صورت تمایل آن را با استفاده از نمادهای اجتماعی موجود در اینصفحه با از دوستان خود به اشتراک بگذارید.