هنگام یادگیری ماهیگیری ، انتخاب طعمه مناسب می تواند پیچیده به نظر برسد. با این حال ، چند طعمه وجود دارد که به نظر می رسد در هر کجا کار می کند و هر ماهی را به دام می اندازد. طعمه کرم ژله‌ای دم فرفری مطمئناً در آن لیست کوتاه قرار دارد.

این طعمه در ابتدا در سال ۱۹۷۲ ایجاد شد ، کرم دم فرفری تقریباً در هر جعبه لوازم ماهیگیری با ماهیگیر یافت می شود. این طعمه نرم و پلاستیکی دارای بدنی آجدار و دم است که در حالت صاف به شکل بزرگ “C” در می آید. با این حال ، هنگامی که در حال جمع کردن نخ در آب کشیده می شود ، این دم پیچ خورده موج می زند و یک حرکت مواج دلپذیر ایجاد می کند.

این ظاهر پایه‌ای در بسیاری از رنگ ها موجود است. ماهیگیران اردک ماهی به خصوص در اوایل فصل از رنگ سفید استفاده می کنند. یک رنگ سبز تیره وسیله اصلی ماهیگیران برای ماهی هایی با دهان کوچک است.

اندازه ها بسیار متفاوت است. مدل های ۲ سانتی برای کپور و ماهی قزل آلا وبسیار عالی عمل می کنند. طول های ۷ سانتی توسط عاشقان سوف استفاده میشود. ماهیگیران آب شور ممکن است از این طعمه در طول ۱۰ تا ۲۰ سانت برای گونه هایی مانند سوف راه راه ، ماهی قرمز و …استفاده کنند.

غالباً به سادگی با یک قلاب جیگ هد وزنه‌دار آماده استفاده میشود ، و معمولاً در پایین آب حرکت میکند. همچنین می تواند با یک جمع آوری نخ مداوم صید موفقیت آمیز باشد و یا گاهی اوقات با تکان های نامنظم ، دچار انعطاف پذیری شود. در بسیاری از مواقع حتی می توانید ماهی را در لحظه برخورد با آب صید کنید بنابراین آماده باشید!

برای قلاب زدن ، قلاب را از داخل بینی کرم عبور داده و به اندازه کافی قلاب را به پایین بدن منتقل کنید تا پایه قلاب را پنهان کنید. یا فقط نوک را قلاب کنید. اگر بخواهید قلاب زود از بدنه خارج شود و دوباره نوک قلاب را دفن کنید ، روش “weedless” خواهد بود.این کرم ها همچنین به عنوان یک افزودنی عالی برای طعمه های دیگر مانند قاشقک، لانسه ، یا طعمه های شناور روی آب استفاده میشود.

پی نوشت منابع :

این مقاله توسط تیم فراکمپ از مقاله در وب سایت takemefishing.org ترجمه گردیده است