لانسه یک طعمه ماهیگیری از دسته طعمه های مصنوعی است. لانسه ها یک طراحی پایه‌ای دارند که از سه جزء اصلی قلاب ، بدنه و پرک تشکیل شده است. لانسه ها از انعکاس نور و ارتعاش برای جذب ماهی استفاده می کنند.

 

 

 

پنتر مارتینز یکی از نمونه های لانسه است. این مدل لانسه ها دارای سیستم “از طریق سیم” هستند. منظور این است که سیم بصورت حلقه از بالای لور شروع می شود و تا اتصال به قلاب ادامه می یابد. سیم در داخل بدنه لانسه میچرخد .

سه مارک اصلی دیگر لانسه های ماهیگیری قزل آلا Mepps و Blue Fox و ilba هستند. این سه مارک اکثریت بازار لانسه ماهیگیری را تشکیل می دهند.

 

۱۷ نکته برای صید ماهی قزل آلا با لانسه

 

ماهی قزل آلای رنگین کمان ، قزل آلا قهوه ای و ماهی قزل آلای خال قرمز را می توان با استفاده از لانسه های ماهیگیری صید کرد.

۱٫ از هرزگرد طرح فرانسه استفاده کنید.
استفاده از هرزگردهای محکم می تواند از پیچ خوردگی نخ در حین جمع کردن جلوگیری کند.

 

۲٫ انتخاب رنگ بسیار مهم است – داشتن رنگ های مختلف مهم است. بسته به عمق ، زمان روز و آب و هوا ، الگوهای رنگ ممکن است تغییر کند.

 

۳- نحوه صحیح پرتاب لانسه در ماهیگیری
پرتاب صحیح باعث میشود ماهی بیشتری صید کنید. یادگیری پرتاب و صید با لانسه خیلی بهتر از حمل لورهای سنگین است.

۴٫ جمع آوری آهسته و پیوسته نخ ماهیگیری را امتحان کنید – جمع آوری آهسته و پیوسته عموما بهترین نتیجه را دارد. سعی کنید لانسه را به اندازه کافی سریع جمع کنید تا پرک‌ها بچرخند. نوک چوب شما باید به آرامی پرش کند.

۵٫  وقتی در حین ماهیگیری با لانسه و لور ضربه ای از طرف ماهی به شما وارد می شود ، سرعت جمع آوری نخ خود را افزایش دهید ، در حالی که نوک چوب ماهیگیری خود را بسمت بالا برده و کمی تکان می خورد. در این جا زمان سرعت جمع آوری نخ را بیش‌ از حد زیاد نکنید ، چون نمی خواهیم قلاب را از دهان ماهی بیرون بیاوریم.

۶٫ نحوه جمع آوری نخ خود را تغییر دهید – تغییر سرعت جمع کردن نخ توسط شما همچنین می تواند باعث نوک زدن ماهی شود. چرخش آهسته و سپس سریع چرخ ماهیگیری در طول جمع کردن نخ روشی است که در مواقعی که آهسته و پیوسته جواب نمیدهد کاربرد دارد.

۷٫ پرتاب لانسه در نقاط پنهان شدن ماهی – ماهی در اطراف صخره های سنگی یا کنده و شاخه های درخت برای کمین شکار استفاده می کنند.

۸٫ نقاط پر تردد ماهی در دریاچه ها – ماهیگیری در اطراف نقاط پر تردد روش خوبی برای یافتن عمق متفاوت در آب است. ماهی قزل آلا معمولاً در اطراف این نقاط یافت می شود.

۹٫ رودخانه ها و نهرها – اسپینینگ در رودخانه ها و نهرها جایی است که بهترین کارایی را برای لانسه دارد. با استفاده از روش آهسته و پیوسته ، خلاف جریان آب لانسه را حرکت داده و نخ را جمع آوری کنید.

۱۰٫ گرداب های رودخانه ها – گرداب در رودخانه ها جایی است که اکثر ماهی ها در آن نشسته اند. تا جایی که ممکن است لانسه خود را از این موارد عبور دهید.

۱۱٫ از تپه ها راحت نگذرید – هنگام صید در رودخانه ها ، اجازه ندهید تپه ها شما را ترسانده و فکر کنید ماهی ها در آنجا تغذیه نمی کنند. غالبا بزرگترین ماهی های رودخانه ای از تپه ها سرچشمه گرفته است.

۱۲٫ از رنگ های UV استفاده کنید – روزهای ابری ، صبح ها و عصرها زمان خوبی برای امتحان لانسه هایی با رنگ های UV است.این ویژگی رنگها می‌تواند به ماهی قزل آلا کمک کند تا لانسه شما را بهتر ببیند.

۱۳٫ نوک چوب را تکان دهید – در حین جمع کردن نخ ، نوک چوب را کمی تکان دهید. این کار لرزش قشنگی به لانسه می دهد.

۱۴٫ افزودن طعم دهنده به لانسه – افزودن اسانس به لانسه چیزی است که ماهیگیران آن را به اندازه کافی امتحان نمی‌کنند. مقداری طعم دهنده به بدنه لانسه خود بمالید تا بیشتر مورد توجه ماهیان قرار گیرد.

۱۵٫ خمیر برکلی را به لانسه خود اضافه کنید – افزودن یک توپ کوچک خمیر برکلی به قلاب سه تایی نیز می‌تواند موثر باشد.

۱۶٫ یک کرم طبیعی یا مصنوعی به لانسه خود اضافه کنید – یک تکه کوچک از کرم روی قلاب می تواند عطر و حرکت را به لانسه شما اضافه کند. بیش از۳-۵ سانتی متر کرم استفاده نکنید. ما نمیخواهیم ماهی کرم را بخورد بدون اینکه قلاب را با آن بگیرد.

۱۷- پرتاب‌های بلند داشته باشید – آخرین نکته این است که در صورت ممکن پرتاب های بلندی داشته باشید.

یک پکیج مناسب ماهیگیری برای ماهی قزل آلا در این مورد بسیار کمک کننده خواهد بود.