برای اینکه خوشحال و سلامت بمانید ماهیگیری کنید

ماهیگیری یک ورزش ارزشمند است که می تواند همزمان هیجان انگیز و آرامش بخش باشد. همچنین این یک موضوع شگفت انگیز و اغلب نادیده گرفته شده است که میتوان در حالی که در خارج از منزل سرگرم می شوید کالری سوزی هم بکنید. بسیاری از افراد تصور می كنند كه ماهیگیری فقط به معنای نشستن در یك قایق یا ساحل و منتظر به طعمه افتادن ماهی است ، اما ماهیگیری می تواند بیش از این باشد. در حقیقت ، ماهیگیری انواع مختلفی دارد که هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی شما را به چالش می کشد. از ماهیگیری قزل آلا در رودخانه ای کم عمق و در حال طغیان در کمرکش کوه تا قایق سواری در اقیانوس آزاد برای صید ماهی تن زرد ، نوعی ماهیگیری وجود دارد که با توجه به میزان علاقه و تجربه شما ، ذهن و بدن شما را درگیر می کند. اگر به دنبال راهی برای استرس زدایی ، تناسب اندام و لذت بردن از در طبیعت بودن هستید ،ماهیگیری برای شما مناسب است.

فواید جسمانی
یکی از فواید نه چندان مشهود ماهیگیری این است که این یک روش عالی است برای انجام دادن مقداری ورزش در روز است. مطمئناً ، شما نمی خواهید کالری زیادی را در حین ماهیگیری بسوزانید ، اما یک روز فعال با رفتن به یک رودخانه یا پیاده روی به سمت دریاچه ای دور افتاده یک روش خارق العاده برای تمرین بدون رفتن به سالن بدن سازی یا ورزش است. در نظر بگیرید که یک فرد با متوسط ​​توده بدنی و سطح آمادگی جسمانی در یک ساعت راه رفتن روی تردمیل حدود ۲۵۰ کالری می سوزاند. ماهیگیری بصورت فعال می تواند شامل فعالیتهای مختلفی نظیر پیمودن در برابر جریان رودخانه ، پیاده روی ، ریختن مكرر و ریزش سنگ و حتی صعود یا پرش از تخته سنگ در انواع خاصی از اماکن باشد. تخمین زده می شود که حتی ماهیگیری با وزنه سبک نیز طی یک ساعت بیش از دو برابر کالری می سوزاند. گذراندن وقت در ورزش برای تمرینات کوتاه مدت و با شدت بالا بسیار مناسب است ، اما ایجاد آن برای افرادی که عادت به وزنه برداری ندارند عادت سختی است. فعالیت داشتن لزوما به معنای ورزش های طاقت فرسا نیست. در طی یک صبح تا بعد از ظهر ماهیگیری ، می توانید از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری بسوزانید بدون اینکه حتی خودتان متوجه شوید.

ماهیگیری فقط یک روش عالی برای سوزاندن کالری نیست. همچنین گروه های عضلانی کوچکی را که معمولاً از آنها استفاده نمی کنیم بکار میگیرد و به ما در ایجاد مهارت های حرکتی خوب کمک می کند. حرکت در ناهمواری ها و سنگ های لغزنده در حالی که در مقابل جریان رودخانه مقاومت می کنید ، تعادل شما را به چالش می کشد ، در ماهیچه ها و تاندون های کم استفاده شده در پا ، مچ پا ، ساق پا و زانو قدرت ایجاد می کند. پیاده روی در دامنه های شیب دار یا حاشیه رودخانه باعث ایجاد قدرت در عضلات بزرگ پایتان مانند عضلات چهار سر ران و همسترینگ می شود. این فعالیت ها همچنین یک تمرین قلبی عروقی را فراهم می کنند ، به ویژه در ارتفاعات که می توانید بهترین ماهی‌هاب قزل آلا را پیدا کنید. بهترین ماهیگیران یاد می گیرند که با استفاده از تمرین دقت پرتاب را ارتقا دهند. این امر به ایجاد هماهنگی چشم و قدرت دست کمک می کند و ماهیچه های کوچک دست ، مچ ، بازو ، دو عضله دو سر ، سه سر و شانه ها را تقویت می کند. ماهیگیری آنقدر فعالیت عالی و بی ضرری است که به عنوان درمان توانبخشی به طور گسترده توسط روانشناسان ، مشاوران و فیزیوتراپیست ها مورد استفاده قرار می گیرد. حتی اداره بهداشت ارتش ایالات متحده امریکا استفاده از ماهیگیری با پشه و بستن ریسه را به عنوان یک روش درمانی تفریحی برای جانبازان نظامی آسیب دیده پذیرفته است زیرا این فعالیت های آرام بخش ، تکراری وبی ضرر به آنها کمک می کند تا قدرت و استفاده از عضلات خود را بازیابند.

اگرچه ممکن است وقتی بیرون آب هستید چنین حسی نداشته باشد ، گذراندن چند ساعت در رودخانه یا دریاچه می تواند یک تمرین عالی باشد. ماهیگیری نه تنها یک روش شگفت انگیز برای فعال و سالم ماندن است بلکه یک فعالیت کامل برای کمک به آرامش ذهن ، آرامش و رها کردن استرس در زندگی است.

مزایای ذهنی

ماهیگیری ذاتاً یک فعالیت بازتابی و مراقبه ای است که شما را مجبور می کند سرعت خود را کم کرده و از محیط اطراف خود لذت ببرید. مردم به دلایل زیادی ماهیگیری می کنند. برخی فقط برای غذا و بعضی دیگر برای ورزش ماهی می گیرند ، در حالی که بسیاری افراد فقط بهانه ای برای بیرون بودن یا دور هم جمع شدن با دوستانشان می خواهند. مهم نیست که چه چیزی آنها را به ماهیگیری سوق می دهد ، هر ماهیگیر می تواند احساس آرامش و بدون استرسی را که گذراندن یک صبح یا عصر برای انجام فعالیت مورد علاقه خود فراهم می کند ، تصدیق کند. همین کیفیت باعث شده است که ماهیگیری به عنوان یک تمرین درمانی محبوب مورد استفاده مشاوران و درمانگرانی باشد که با جانبازان ، افراد مبتلا به بیماری های مزمن و دیگر افرادی که در زندگی خود با ضربه روحی روبرو بوده اند استفاده می کنند.

این که آیا می خواهید یک لور در طرف مقابل جریان آب بیندازید یا یک دریاچه حشره را مشاهده کنید تا مشخص کنید ماهی چه چیزی را گاز می گیرد ، ماهیگیری ذهن شما را به چالش می کشد و توجه شما را جلب میکند. متخصصان درمانی ادعا می کنند ، از آنجا که ماهیگیری نیاز به تمرکز دارد ، باعث می شود ذهن فرد از درگیری داخلی خارج شود. مکان یابی ماهی ، ایجاد یک استراتژی ، انتخاب پشه یا طعمه صحیح و ارائه صحیح آن، همه نیاز به تفکر و خلاقیت دارند ، که فرار سالم از استرس ، افسردگی و اضطراب را امکان پذیر می کند.

این در مطالعات بالینی ثابت شده است که در آن سطح کورتیزول (هورمون مرتبط با استرس) در گروهی از جانبازان جنگ عراق قبل و بعد از تعطیلات آخر هفته ماهیگیری اندازه گیری شد. کسانی که در سفر ماهیگیری بوده اند ، تا سه هفته بعد سطح کورتیزول کمتری را تجربه کرده اند. محققان خاطرنشان كردند كه بیماران آنها بهتر می خوابند ، میزان افسردگی و اضطراب آنها كاهش می یابد ، علائم كمتری از استرس جسمی را تجربه می كنند و احتمال احساس گناه ، خصومت ، ترس یا غمگینی كه معمولاً با اختلال استرس پس از سانحه و تجربیات آسیب زا همراه است بسیار كمتر است.

روش ماهیگیری با پشه نیز یکی از عناصر اصلی برنامه “ماهیگیری برای بازیابی- Casting For Recovery” است که در خدمت سازماندهی ماهیگیری با پشه برای بازماندگان سرطان پستان است ، هم به عنوان یک اقدام درمانی و هم به عنوان نوعی فیزیوتراپی.

یکی از بزرگترین مزایا در مورد ماهیگیری این است که هر کسی می تواند در آن شرکت کند. مهم نیست چاق یا لاغر ، پیر یا جوان ، زن یا مرد باشید. هیچ منع و محدودیتی وجود ندارد. این یکی از محبوب ترین فعالیتهای تفریحی در جهان است که دلیل خوبی دارد. ماهیگیری کمک کرده است تا افراد بی شماری با بیماری های مزمن ، استرس پس از سانحه و آسیب های ناتوان کننده بهبود یابند و زندگی سالم و نرمالی داشته باشند. این به ما امکان می دهد دنیای طبیعی خود را کشف کنیم و تا دوران پیری به خوبی فعال باشیم. ماهیگیری یک فعالیت آرامبخش و لذت بخش است که قدرت تغییر نگاه شما به زندگی را دارد. سعی کنید یک چوب ماهیگیری را به دست بگیرید و به سمت رودخانه بروید. شما باید به روشی بهتر برای زندگی متصل شوید.